دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

راه اندازي نسل سوم و چهارم موبايل تا يکسال آينده

نامي

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه اندازي نسل سوم و چهارم موبايل در يک سال آينده خبر داد و گفت: علاوه بر اين راه اندازي پژوهشکده ICT در 5 دانشگاه بزرگ در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامي در حاشيه امضاي قرار داد همکاري ميان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با جهاد دانشگاهي در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه جديد مجلس شوراي اسلامي در زمينه هزينه کرد درآمدهاي اين وزارتخانه، افزود: بر اين اساس مصوب شده است که 3 درصد از درآمدهاي ICT اين وزارتخانه مستقيما صرف توسعه زير ساخت‌ها و USO (طرح خدمات عمومي اجباري) روستايي شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه تاکنون کليه درآمدها مستقيما به خزانه بانک مرکزي واريز مي‌شد، اظهار داشت: در سال جاري مجلس شوراي اسلامي مصوب کرد که بخشي از اين درآمدها مستقيما به وزارتخانه داده شود تا طرح USO روستاها براي باقي مانده روستاها که حدود 10 هزار و 648 روستا مي‌شود و عموما زير 20 خانوار دارند، خدمات ICT را توسعه دهيم.

وي ادامه داد: تا مردادماه سال جاري 10 هزار روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه و اينترنت قرار خواهند گرفت.

ايجاد نسل سوم موبايل

نامي از ايجاد نسل سوم موبايل در کشور خبر داد و يادآور شد: همه اپراتورها در توسعه نسل سوم و چهارم مي‌توانند مشارکت داشته باشند ولي فعلا اپراتور همراه اول در اين زمينه اقدام کرده است.

وي اضافه کرد: در اين راستا ما به اپراتور همراه اول فرکانس واگذار مي‌کنيم و بر اساس دامنه فرکانسي که به آنها واگذار مي‌شود، تجهيزات و زير ساخت آن را ايجاد خواهند کرد.

نامي با تاکيد بر اينکه اجراي اين پروژه زمان بر است، خاطر نشان کرد: زمان راه اندازي نسل سوم و چهارم موبايل يک سال طول مي‌کشد.

راه اندازي هجدهمين پژوهشکده ICT در جهاد  دانشگاهي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه تاکنون 17 پژوهشکده ارتباطات و فناوري اطلاعات در دانشگاه‌ها ايجاد کرديم، ادامه داد: هجدهمين پژوهشکده در جهاد دانشگاهي راه اندازي خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه ظرف 2 هفته آينده در دانشگاه‌هاي باقي مانده تفاهم نامه‌هاي همکاري براي راه اندازي اين پژوهشکده به امضا خواهد رسيد، يادآور شد: راه اندازي اين پژوهشکده در دانشگاه‌هاي صنعتي اميرکبير، خواجه نصير الدين طوسي، صنعتي شريف، تهران و علم و صنعت در دستور کار اين وزارتخانه است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو